Instruks ansvarlig FIKS

FIKS er Fotballens Informasjons- og Kommunikasjonssystem. FIKS-ansvarlig i klubben har utvidet tilgang til systemet som tildeles av kretsen eller NFF.

Ansvar:

Hovedansvaret til FIKS ansvarlig er å administrere systemet, tildele rettigheter og inneha nødvendig kompetanse på systemet.

  • Gjennomføre kompetansehevende tiltak slik at oppmenn og lagledere, dommere og andre som skal bruke FIKS er i stand til å legge inn korrekt informasjon.
  • Ha en god og konstruktiv dialog med NFF og kretsen.
  • Holde seg oppdatert på systemet og ny funksjonalitet
  • Informere ledelsen om kritiske endringer eller mangler
  • Kjenne godt nok til kravene til Kvalitetsklubb
  • Ha løpende kontakt med daglig leder i klubben og rapportere avvik og mangleende opplysninger i FIKS
  • Bidra til at FIKS er kvalitativt godt og innenfor kravene, da FIKS rapporterer direkte inn til Kvalitetsklubb søknaden.

 

Arbeidsoppgaver:

Hovedoppgaven er brukeradministrasjon, herunder følgende oppgaver:

  • Administrere brukere, opprette, slette og vedlikeholde
  • Innhente opplysninger om brukeren, herunder navn, adresse, fødselsdato, tlf. og epost adresse
  • Tildele rettigheter event. tilleggs rettigheter i FIKS. De fleste tilleggs rettigheter tildeles av NFF/krets.
  • Knytte brukeren opp under riktig krets og lag
  • Gi informasjon til brukeren om Brukernavn som FIKS automatisk genererer, passord blir automatisk tildelt av systemet og sendt til oppgitt e-post adresse.
  • Hjelpe oppmenn og trenere med opprette, vedlikeholde lags-informasjon
  • Kunne legge inn kamprapporter i ettertid.