Instruks ansvarlig FIKS
FIKS er Fotballens Informasjons- og Kommunikasjonssystem. FIKS-ansvarlig i klubben har utvidet tilgang til systemet som tildeles av kretsen eller NFF.
Ansvar:
Hovedansvaret til FIKS ansvarlig er å administrere systemet, tildele rettigheter og inneha nødvendig kompetanse på systemet.
- Gjennomføre kompetansehevende tiltak slik at oppmenn og lagledere, dommere og andre som skal bruke FIKS er i stand til å legge inn korrekt informasjon.
- Ha en god og konstruktiv dialog med NFF og kretsen.
- Holde seg oppdatert på systemet og ny funksjonalitet
- Informere ledelsen om kritiske endringer eller mangler
- Kjenne godt nok til kravene til Kvalitetsklubb
- Ha løpende kontakt med daglig leder i klubben og rapportere avvik og mangleende opplysninger i FIKS
- Bidra til at FIKS er kvalitativt godt og innenfor kravene, da FIKS rapporterer direkte inn til Kvalitetsklubb søknaden.
Arbeidsoppgaver:
Hovedoppgaven er brukeradministrasjon, herunder følgende oppgaver:
- Administrere brukere, opprette, slette og vedlikeholde
- Innhente opplysninger om brukeren, herunder navn, adresse, fødselsdato, tlf. og epost adresse
- Tildele rettigheter event. tilleggs rettigheter i FIKS. De fleste tilleggs rettigheter tildeles av NFF/krets.
- Knytte brukeren opp under riktig krets og lag
- Gi informasjon til brukeren om Brukernavn som FIKS automatisk genererer, passord blir automatisk tildelt av systemet og sendt til oppgitt e-post adresse.
- Hjelpe oppmenn og trenere med opprette, vedlikeholde lags-informasjon
- Kunne legge inn kamprapporter i ettertid.